Provider bellen

Provider bellen

Let op: de onderstaande tekst is een column, geen (nieuws)artikel.

Iedereen zal het een keer hebben meegemaakt, storing met je internet, tv of telefonie. De eerste stap die je dan gaat nemen is je provider bellen. Bij ons was dit ook het geval. Ons interactieve tv-kastje liep iedere keer vast waardoor het beeld van de tv stil bleef staan. We maakte al geregeld het kastje spanningsloos en sloten even later de boel weer aan en het beeld was weer goed. Zo verliepen er een paar weken totdat we er genoeg van hadden. Tijd om te bellen.

Tijd moet je daar zeker voor hebben want je hebt niet zo één twee drie iemand te pakken die je kan helpen. Na een lange wachttijd en berichten te hebben ingesproken kreeg ik eindelijk een persoon aan de telefoon. Maar dan was ik er nog niet. Ik heb uitgelegd waar we tegenaan liepen. Tip 1: het kastje spanningsloos maken. Uitgelegd dat we dit al vaak gedaan hadden maar dat dit niet hielp. Toch moest ik het nog eens porberen. Uiteraard hielp dit niet. De meneer van onze provider ging op afstand ons kastje uitmeten. Ik vertelde dat dit probleem is gaan spelen na een update van hun kant. Hij kwam er achter dat we een oud kastje hebben. Fijn, we gaan richting een oplossing. Hij gaat een nieuwe voor ons regelen. Nu hebben we beneden en boven een kastje die zijn dus even oud, of hij dan 2 kastjes wilde opsturen. Dat kon niet.

De vraag hoe ik kon regelen dat we 2 nieuwe kastjes zouden krijgen wist hij geen antwoord op. Hij ging het navragen. Na lang in de wacht te hebben gestaan kwam deze meneer weer aan de lijn. Hij mocht toch 2 nieuwe kastjes opsturen. Hij gaat alles voor elkaar maken en ik zou bericht krijgen als ons pakketje bij het postkantoor zou liggen. Ik moest dan wel meteen die 2 oude kastjes inleveren want anders kreeg ik het nieuwe pakketje niet mee. ‘Maar stel dat het nieuwe kastje het niet doet dan heb ik geen tv meer’, zei ik. Ik vroeg of de oude kastjes later mochten worden opgestuurd. Zijn antwoord: ‘ nee, als u de oude kastjes niet inlevert dan krijgt u uw nieuwe kastjes niet mee’. Deze regel hebben ze ingesteld omdat vaak de oude kastjes niet retour krijgen.

Een paar dagen later kreeg ik 5 SMS-jes binnen met de meldingen dat de kastjes onderweg zijn, 2 abonnement nummers en 2 pincodes. Nog een paar dagen later weer een SMS-je met de melding dat het pakketje klaar ligt. Inmiddels had ik al een doos thuis gekregen waar ik de oude kastjes in moest doen. Ik ging op een middag met de oude kastjes in mijn fietstas naar het postkantoor en leverde de oude kastjes in en kreeg het pakketje met nieuwe kastjes mee naar huis. Het verbaasde me al dat het een klein doosje was. Zouden daar wel 2 kastjes in zitten? Misschien zijn de nieuwe kastjes wel kleiner dus niet meteen het slechtste denken. Bij thuiskomst meteen de doos geopend en wat ik al vreesde was waar, er zat maar 1 kastje in. Meteen heb ik de telefoon gepakt en het postkantoor gebeld met de vraag of daar nog een pakketje voor me ligt. Helaas was dat niet het geval.

Opnieuw weer onze provider gebeld. Ook dit duurde weer erg lang voordat ik iemand aan de lijn kreeg. Ditmaal was het een vrouw. Ik heb haar uitgelegd dat ik 2 kasjes zou krijgen en 2 abonnement nummers met 2 pincodes had gekregen, waarom ze dan maar 1 kastje hadden opgestuurd. Ze antwoorde dat er vast iets fout was gegaan. Weer alles uitgelegd en ze zou regelen dat er een nieuw kast wordt opgestuurd. Met volle moet sloot ik het nieuwe kastje aan en waar ik al bang voor was kwam uit, het kastje deed het niet goed. Het beeld en geluid liep niet synchroon. Beeld haperde en geluid liep gewoon door.

Meteen ben ik op de fiets gesprongen en naar het postkantoor geracet. Gelukkig lag mijn doos met oude kastjes er nog en mocht ik van de postkantoormedewerker er 1 uithalen. Weer op naar huis en het oude kastje weer aangesloten. Ik moest er toch niet aan denken dat we het hele weekend, en wie weet langer, zonder tv zouden zitten. Ook al moet dit kastje soms spanningsloos gemaakt worden maar dat kon ons niet schelen.

Maar goed, opnieuw maar weer onze provider bellen. Als eerste melde hij dat wij maar 1 kastje op hadden gestuurd i.p.v. 2. Nou daar gaan toch je nekharen van overeind staan. Dus dat ziet hij wel maar hij ziet niet dat er door hun maar 1 kastje is opgestuurd. We begonnen weer bij het begin,  tip 1: maak uw kastje spanningsloos. En zo blijft het door gaan, maar bellen, weer kastje spanningsloos maken, opnieuw metingen, kabeltje gestuurd en ga zo maar door. We zijn inmiddels 2 maanden verder en nog steeds hebben we een ‘nieuw’ kapot kastje wat niet werkt en een oud kastje die soms spanningsloos gemaakt moet worden. De afgelopen keer durfde die meneer van onze provider ook nog over telefonie te hebben. Waarom wij geen telefonie bij hun hebben afgesloten. Dat schoot ons wel in het verkeerde keelgat.

Als ze nu goed werk hadden afgeleverd dan is het overwegen waart om over te stappen met telefonie naar deze provider. Maar nu, nee daar moeten we echt niet aan denken. We zijn klaar met deze provider maar helaas is het probleem nog niet opgelost. We gaan maar weer eens moed verzamelen om opnieuw te gaan bellen. En we beginnen vast met tip 1: maak het kastje spanningsloos…..

Reageren? Mail de redactie via [email protected].
Op deze publicatie rust copyright.