Ieder1 schakelt mediator in voor gesprek met 'boze' Zutphenaar

ZUTPHEN - Woonbedrijf Ieder1 gaat in gesprek met de bewoners die klachten hebben over hun manier van werken. Bij één man, Marco van Dalen, schakelen ze een mediator in. Een groep Zutphenaren vinden dat ze recht hebben op een verhuiskostenvergoeding, terwijl dit volgens Ieder1 niet het geval is. 

Ieder1 wil graag met alle mensen die wat aan te merken hebben in gesprek, meldt zegsman Michael Haase. Maar met van Dalen, die eerder zijn verhaal deed op deze nieuwswebsite, "verloopt de communicatie moeizaam." Van Dalen heeft autisme, en daarom wil het bedrijf alleen met hem in gesprek gaan via conflictbemiddeling. 

Communicatie

"De communicatie met deze meneer loopt stroef. Daarom zagen we dit als oplossing", legt Haase uit. De aannemer en de mensen die op het project zitten zouden het moeilijk vinden met hem in dialoog te gaan. "Hij uit zijn ongenoegen om verschillende manieren. Om dan in gesprek te gaan heb je specifieke vaardigheden nodig." En hoe zijn ongenoegen uit zou niet altijd positief zijn: "Sommige medewerkers ervaren dat zeker als onprettig." 

Van Dalen zelf geeft aan niet naar het gesprek te gaan. "Mijn vrouw gaat. Mij is het allemaal even teveel. Daarom ga ik er ook niet naartoe." 

Verhuiskostenvergoeding

De Zutphenaar en zijn vrouw moesten, net als nog wat andere bewoners van zijn wijk, het huis uit door de renovatie die daar gedaan is. Echter waren ze niet verplicht het huis te verlaten. En daarom wil Ieder1 ze geen verhuiskostenvergoeding geven. Daar zijn ze het niet mee eens. 

Bij de andere bewoners wordt, vooralsnog, geen mediator ingeschakeld. "We gaan graag met iedereen in gesprek. Naast hem ook met alle anderen. Alleen is dat met deze meneer wat lastiger", aldus de woordvoerder van Ieder1. 

 

 

Lees ook: Woonbedrijf Ieder1 ligt in de clinch met Zutphenaren


Reageren? Mail de redactie via reageren@lgld.nl.
Op deze publicatie rust copyright. Onze foto of video gebruiken? Dat kan hier.