Het vriest: een goed moment om snoeiwerk te verrichten
- Kou
- 1 maart 2018
- LokaalGelderland
BRUMMEN - Het is flink koud buiten. En dat is voor de gemeente Brummen een goede reden om snoeiwerk te gaan doen.
Niet omdat ze graag in de kou werken, maar omdat het deze winter erg nat was. En bij nat weer kan er niet gesnoeid worden. "We gaan in de ondergroep snoeien. Dat doen we met een rupskraan die met een knipbalk machinaal de Kornoelje en een aantal andere soorten flink terugsnoeit", legt de gemeente uit in een brief aan omwonenden van Park 't Goor. De werkzaamheden worden vooral in dat parkje verricht, maar ook op andere plekken in de gemeente.
Het Brummense park heeft twee eilanden. Ook worden deze misschien binnenkort onder handen genomen. "Als er voldoende ijs op de vijver ligt voeren we ook op de eilanden onderhoudswerkzaamheden uit", aldus de gemeente.
