Brummense kinderopvang begint het jaar slecht door vernielingen
- Vernielingen
- 6 januari 2018
- LokaalGelderland
BRUMMEN - Het jaar voor Kinderopvang Malin uit Brummen begon slecht. De jaarwisseling heeft een nare nasmaak gekregen, toen op nieuwjaarsdag ontdekt was dat er veel vernielingen waren aangericht bij de opvang.
"Onze schuren zijn opengebroken, stuurtje van de trein gesloopt, zandbaknet vernield enz." schrijft de opvang op Facebook. De schade is groot, vandalen hebben dus flink toegeslagen tijdens de jaarwisselig.
Naast de vernielingen geeft de kinderopvang aan ook vaak last te hebben van peuken en drankflessen die op het terrein liggen. Dat is namelijk erg gevaarlijk voor de spelende kinderen. Ze hopen op 'sociale controle' uit de buurt om jongeren van de speelplaats af te houden. Ook overwegen ze om camera's op te hangen.
Op deze publicatie rust copyright.
