Elis Ligtlee krijgt eigen plein in Eerbeek
- 27 augustus 2016
- LokaalGelderland
EERBEEK - Het Stationsplein in Eerbeek zal voortaan door het leven gaan als het Elis Ligtleeplein, dat maakte burgemeester Alex van Hedel vrijdagavond bekend tijdens de massaal bezochte huldiging van de olympisch kampioen Keirin in haar woonplaats.
Dorp uitgelopen
Het dorp was massaal uitgelopen om "hun Elis" te onthalen, na een prachtige rondrit door Eerbeek volgde een huldiging op het Stuijvenburgplein waar het zwart zag van de mensen. De gemeente had opgeroepen om massaal in het oranje naar het Stuijvenburgplein te komen en aan die oproep werd door het merendeel van het publiek gehoor gegeven.
Penning der Verdienste
Naast een eigen plein werd Ligtlee vrijdag ook onderscheiden met de erepenning van de gemeente Brummen, 'De penning der verdienste' die voor het laatst in 2003 was uitgereikt.
Ligtlee genoot zichtbaar van de huldiging, "Dit is niet normaal. Ik wil iedereen echt heel er graag bedanken. Als klein meisje droomde ik als van de Olympische Spelen en nu sta ik hier, met een gouden plak en al die mensen die speciaal voor mij gekomen zijn. Bizar, echt geweldig" aldus een uitzinnige Ligtlee.
