Gemeente zoekt nabestaanden graven Eerbeek
- 13 april 2017
- LokaalGelderland
EERBEEK - De gemeente Brummen is opzoek naar contactpersonen van oude graven op de begraafplaats in Eerbeek. Als niemand zich voor 1 juli gemeld heeft, komt het grafrecht te vervallen waardoor het eigendom naar de gemeente gaat.
Het gaat om graven die zijn uitgegeven tussen 1945 en 1995. De gemeente heeft geen contactpersoon meer omdat deze is verhuisd of al overleden. Daarom zoekt de gemeente sinds 2012 naar nabestaanden.
Al veel personen hebben zich sinds 2012 gemeld. Echter zijn er nog 136 graven waarbij niemand zich gemeld heeft. De gemeente hoopt dat deze nabestaanden zich alsnog melden. Naast een bordje naast het graf hebben ze online ook een overzicht gepubliceerd.
Als de begraafplaatsen naar de gemeente gaan worden ze beschikbaar voor nieuwe begraving. Het graf wordt daarvoor eerst geruimd.
