Veilig honk openhouden of niet?
- 7 februari 2017
- LokaalGelderland
BRUMMEN - Zijn veilige honken nog van deze tijd of niet? Die vraag stelt de gemeente Brummen. En polst daarom bij de mensen die een veilig honk hebben.
Een veilig honk is voor scholieren die zich onderweg niet veilig voelen of problemen hebben met de fiets waardoor ze niet verder kunnen. De gemeente heeft vorig jaar contact gezocht met alle veilige honken. En daaruit bleek dat er weinig gebruik van wordt gemaakt. Vermoedelijk doordat vele scholieren een mobiele telefoon hebben.
“Voor de aanvang van het nieuwe schooljaar willen we deze keuze gemaakt hebben. Gaan we ermee stoppen of gaan we door met de routes en moeten we de honken daardoor gaan verfrissen", laat Gert-Jan van Dijk namens de gemeente Brummen aan De Stentor weten.
De gemeente Brummen wil of alle honken afschaffen, een tussenweg zoeken of ze allemaal openhouden.
