Pinksterfestival Brummen krijgt financieel steuntje in de rug
- 20 januari 2017
- LokaalGelderland
BRUMMEN – De organisatie van het Pinksterfestival Brummen krijgt een voorschot op de subsidie om dit jaar het Pinksterfestival te organiseren. Dat heeft het college deze week besloten. De gemeente is verheugd dat er een doorstart komt van dit belangrijke evenement dankzij de inzet van enthousiaste vrijwilligers.
Al jaren wordt met veel succes de Pinkstermarkt gevierd. Uitgegroeid tot een evenement met regionale bekendheid, vindt betrokken wethouder Luuk Tuiten dat deze ‘parel’ voor Brummen niet verloren mag gaan. “In deze fase kan de stichting die in oprichting is, alle hulpmiddelen gebruiken om dit jaar die doorstart aan het Pinksterfestival te geven. Hiervoor stelt het college € 3.750,- beschikbaar. Met dit startkapitaal kunnen de eerste noodzakelijke investeringen worden gedaan. Verder wil de gemeente waar mogelijk meedenken en meewerken om de vrijwilligers bij te staan in deze enorme klus. Namens het college wens ik de nieuwe organisatie veel succes met het organiseren van dit mooie evenement”, aldus Luuk Tuiten.
Gemeente Brummen
