De meest originele tips om klanten in regio Gelderland te bereiken
- Partner Content
- vandaag
- Gepresenteerd door Heko Projecten
REGIO - Wanneer je als ondernemer in Gelderland actief bent en je voornamelijk op de regio richt, dan weet je vast dat het belangrijk is om je op een unieke manier te profileren. Bedrijven die zich met name op de regio richten zijn bijvoorbeeld webshops die lokale producten verkopen, klusbedrijven, fysieke winkels en ga zo maar verder. Wanneer je online leest over marketing, dan zal je met name veel vinden over ‘algemene’ marketing.
Dat wil zeggen: hoe je je online moet profileren, hoe je beter vindbaar kunt worden via Google, op welke manier je de Sociale Media moet inzetten en ga zo maar voort. Echter, regionale marketing is een andere tak van sport, maar gelukkig is het prima te doen als je het een beetje slim aanpakt. We leggen je graag uit hoe je dit slim en origineel aan kunt pakken.
De kracht van ‘een goed gevoel’ geven
De meeste ondernemers, ook die regionaal actief zijn, denken dat goedkope prijzen voor veel klanten het belangrijkste is. Uiteraard speelt dit wel enigszins een rol, maar gelijktijdig zijn er veel meer dingen die klanten willen. Zeker wanneer je een bedrijf inschakelt voor een grote klus aan je huis. Klanten betalen dan liever iets meer voor vakwerk en goede communicatie. En dat ze bij eventuele problemen snel bij je terecht kunnen.
Daarom is het belangrijk om klanten een goed gevoel te geven en daar komt verbale communicatie bij kijken. Dat ze echt een beeld van je krijgen en ook van de diensten die je levert of de producten die je verkoopt.
Bezoek bijvoorbeeld eens een bedrijfsevenement bij jou in de buurt en laat een stand bouwen door heko projecten. Dan zal je snel zien dat je snel duurzame contacten maakt en je klantenkring steeds breder wordt.
Wees écht uniek
Als bedrijf is het moeilijk om echt uniek te zijn, al denken veel bedrijven dat ze dit wel zijn. Echter, in de praktijk zijn ze doorgaans niet zo uniek als ze denken, omdat veel ideeën al zijn uitgedacht. Wanneer je als bedrijf echt uniek wilt zijn, dan is het belangrijk om je persoonlijkheid naar voren te brengen.
Het is echt belangrijk om te weten wat je onderscheidt van anderen binnen de branche en dit dien je goed en duidelijk naar voren te brengen. In de theorie klinkt dit voor jou wellicht tamelijk eenvoudig, maar in de praktijk vast wat complexer. Maar wanneer je bijvoorbeeld als humoristisch wordt beschouwd, dan kun je die kant goed naar voren brengen door met grappige slogans te komen en die bijvoorbeeld op je bedrijfsbus zetten.
En vergeet ook niet dat het bijzonder belangrijk is om bij de regio te passen. Onderzoek wat de mentaliteit van de mensen is en pas je daarop aan.