Het belang van klantwaardering tijdens kerst

Het belang van klantwaardering tijdens kerst

De tijd rondom kerst is de periode waarin je bedrijf de band met klanten en medewerkers kan versterken. Kerstmis is een tijd van vreugde en warmte, maar ook een gelegenheid om je waardering te tonen naar klanten en medewerkers. Daarnaast kun je in deze periode relaties versterken, en natuurlijk je bedrijf promoten. In deze blog behandelen we hoe je tijdens de kerstperiode een goede indruk kunt maken op klanten en medewerkers en je bedrijf naar een hoger niveau kunt tillen. 

Relatiegeschenken

De winterperiode rondom alle feestdagen is de uitgelezen kans om je waardering te tonen aan klanten en medewerkers. Hiervoor zijn gepersonaliseerde relatiegeschenken erg geschikt. Geef sokken met logo cadeau aan je klanten, als bedankje voor hun loyaliteit. Of denk aan een leuke giftset, waarin een mok met logo in zit en iets om warme chocolademelk mee te maken. Ook kun je ervoor kiezen om trouwe klanten iets te geven wat je speciaal voor hen hebt bedacht. Misschien is je klant wel een echte voetbalfan, geef dan iets gerelateerd aan deze hobby. Of reist je klant veel voor zijn werk? Laat dan een kwalitatief goede rugzak bedrukken om cadeau te doen. Zo wordt de klantloyaliteit versterkt en onderscheid je je van andere bedrijven. 

Een feestelijke werkomgeving

Al weken voordat het kerst is, zijn de voorbereidingen hiervoor in volle gang. Mensen zijn aan het bedenken wat ze gaan maken voor het kerstdiner, doen inkopen bij tuincentra voor de perfecte kerstboom en zingen in de auto onderweg naar kantoor luidkeels mee met kerstmuziek. Door hierin mee te gaan en het kantoor extra feestelijk te decoreren, kan de teamgeest versterken. Mensen voelen zich vrolijker en gaan met meer plezier aan het werk. Versier het kantoor met, natuurlijk, een kerstboom en hang sfeervolle verlichting op. Hier kun je een uitdaging van maken voor het team: wie het kantoor op de mooiste manier versiert, wint een prijs. Laat daarnaast kerstsokken bedrukken die je aan het hele team kunt uitdelen als troostprijs. Of geef deze cadeau tijdens een kerstborrel of -diner. Met zo’n borrel of diner creëer je een positieve sfeer en zal de onderlinge band tussen collega’s sterker worden. 

Social media 

Op televisie zijn er rond de feestdagen allerlei verschillende reclames te zien. Meestal zijn die nog specialer dan een normale reclame. Er wordt echt een verhaal in verteld, en dit kun jij ook doen met jouw bedrijf. Tijdens de kerstperiode is het namelijk belangrijk om de marketingstrategie aan te passen en de kerstsfeer over te brengen op de doelgroep. Zo kun je een inspirerende kerstcampagne bedenken, die deze doelgroep zeker zal aanspreken en past bij jouw bedrijf. Hiervoor zijn allerlei verschillende mogelijkheden. Ga je voor een ontroerend verhaal? Of maak je een grappige kerstvideo op TikTok die potentie heeft om viraal te gaan? Waar je voor kiest, is natuurlijk erg afhankelijk van de doelgroep die je wilt aanspreken en de kernwaardes van jouw bedrijf. Voor elke soort video of campagne is het belangrijk om ervoor te zorgen dat de naam van je bedrijf er echt uitspringt. Zo breng je mensen in de kerstsfeer, en vergroot je mogelijk zelfs ook nog je eigen klantenkring. 

Reageren? Mail de redactie via [email protected].
Op deze publicatie rust copyright.