Brandweerlieden krijgen koninklijk onderscheiden tijdens korpsavond

Brandweerlieden krijgen koninklijk onderscheiden tijdens korpsavond

BRUMMEN – Tijdens de jaarlijkse korpsavond van de brandweer van de gemeente Brummen zijn de heren T.L. Egbers en J. Stolk uit Eerbeek koninklijk onderscheiden. Zij werden benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau en kregen het bijbehorende lintje opgespeld door burgemeester Alex van Hedel. De korpsavond vond zaterdag 12 november plaats in De Bronckhorsthoeve in Brummen. 

De heren Stolk en Egbers hebben zich respectievelijk ruim 26 en 27 jaar vrijwillig ingezet voor de brandweer. Zij werden aangesteld als Aspirant Brandwacht bij de Gemeentelijke Brandweer van Brummen. Zij doorliepen diverse opleidingen en sloten die met succes af. Beide brandweerlieden zijn inmiddels Hoofdbrandwacht, Manschap B. Na de regionalisering werden zij aangesteld bij de Veiligheidsregio Noord- en Oost Gelderland Brandweer Cluster IJsselstreek/post Eerbeek. De heren Stolk en Egbers hebben hun taak altijd naar volle tevredenheid van de organisatie uitgevoerd.

Ook werden die avond twee nieuwe vrijwilligers welkom geheten, diploma’s uitgereikt en aandacht besteed aan het 25-jarig jubileum van de heer H. Tabor. Verder werd er afscheid genomen van de heer L. Thomassen, hij heeft zich ruim 36 jaar ingezet als vrijwilliger voor de post Brummen.

 

Op deze publicatie rust copyright.