Website VVV Lochem is vernieuwd

Website VVV Lochem is vernieuwd

Recreatie en toerisme zijn belangrijke pijlers van de regionale economie, en samen zetten we de gemeente Lochem op de kaart, of je nu ondernemer, evenementorganisator, bestuurder of inwoner bent. Marlies Olders en Laura van der Linde houden zich dagelijks beroepsmatig bezig met onder andere het verbeteren van de informatie voor gasten en inwoners van de gemeente Lochem. Marlies als manager van VVV Lochem en Laura als toeristisch coördinator voor de gemeente Lochem bij Achterhoek Toerisme.

De afgelopen periode zijn er flink wat veranderingen doorgevoerd op de website van VVV Lochem (www.vvvlochem.nl). Volgens Marlies is er hard gewerkt om het VVV Inspiratiepunt te verbeteren en samenwerkingen aan te gaan met ondernemers en stichtingen die in Lochem actief zijn. Dat werpt vruchten af, want er ontstaan meer mooie samenwerkingen, arrangementen en de activiteitenagenda (www.vvvlochem.nl/agenda) raakt steeds beter gevuld. De inspanningen leveren meer bezoekers op bij de VVV, zowel fysiek als digitaal.

Marketingmiddel

Op het gebied van marketing is er door Laura geëxperimenteerd met het maken van speciale landingspagina’s en het gebruik van QR-codes. Het doel is om bezoekers zo goed mogelijk te informeren en het liefst te laten landen op een inspirerende website waar het leuk rondneuzen is. De site zoals hij was ingericht voldeed niet helemaal aan de wensen. Hij bevatte hier en daar gedateerde informatie en mocht wel wat dynamischer en specifieker. Wens was ook om de VVV-leden beter te kunnen uitlichten.

Belangrijkste aanpassingen

Om aan de wensen te voldoen is de structuur aan de achterzijde van de website aangepast. Ook is er gewerkt aan een betere vindbaarheid en meer filteropties, zodat bezoekers specifieker kunnen zoeken. Teksten en beelden zijn verfrist en de kernen hebben meer ruimte gekregen met doorverwijzingen naar plaatselijke websites. In aanloop naar het toeristenseizoen krijgt de content van leden nog een update.

Word lid van de VVV

De hoop en verwachting is dat het voor ondernemers in de hele gemeente nu interessanter is om lid te worden van de VVV. De website is nog steeds het belangrijkste platform voor recreatief toeristische informatie, met bijna 90.000 unieke bezoekers in 2024. Dat biedt perspectief.

Thematische campagnes

De komende periode wordt de site aangevuld met de thema’s 80 jaar vrijheid en de campagne Landen in Lochem, die zich richt op een nieuwe vorm van vakantievieren die draait om bewustzijn en zelfontplooiing.

Contact

Voor vragen of tips? Laura via [email protected]Lid worden van VVV Lochem? Marlies via [email protected]

De VVV Lochem en Achterhoek Toerisme krijgen jaarlijks een subsidie van de gemeente Lochem.

Reageren? Mail de redactie via [email protected].
Op deze publicatie rust copyright.