Woonbedrijf Ieder1 zou huurders duidelijkheid geven, maar doet dat niet
- Belofte niet nagekomen
- 5 maart 2019
- Jesse Sprikkelman
ZUTPHEN - Een maand geleden stonden boze huurders op de stoep van woonbedrijf Ieder1. Ze zijn boos over slechte renovaties, achterstallig onderhoud en valse beloftes. Manager Louis Oosterbaan beloofde ze duidelijkheid, maar heeft dat nog niet gegeven.
Voor 18 februari zou de manager de huurders duidelijkheid geven. Oosterbaan riep die maandagochtend zelfs dat het dezelfde week nog zou komen. Nu, een maand na het bezoek, is dat er nog steeds niet. Oftewel: het bedrijf heeft zich niet aan hun woord gehouden.
Raar
Nils Müller, fractievoorzitter van de SP, is daar niet over te spreken. “Ik vind het raar dat Woonbedrijf Ieder1 tijdens de actie heel duidelijk de toezegging deed om die week nog duidelijkheid te verschaffen, maar dat de bewoners nu nog steeds niet weten waar ze aan toe zijn.”
"De renovatieproblemen van Woonbedrijf Ieder1 blijven niet beperkt tot Noordveen, maar spelen in heel Zutphen"
De boze huurders huren een huis in de wijk Noordveen. Maar het slechte handelen van Ieder1 is een veel groter probleem, ziet ook Müller: “De renovatieproblemen van Woonbedrijf Ieder1 blijven niet beperkt tot Noordveen, maar spelen in heel Zutphen. Mensen hebben niet alleen last van een stijgende energierekening, maar ook van een stijgende huur. Dat moet stoppen. Binnenkort komt de groep huurders in Noordveen weer bij elkaar om af te spreken hoe ze verandering kunnen afdwingen. Als Woonbedrijf Ieder1 niet snel actie onderneemt dan zullen wij ook in andere Zutphense buurten huurders bij elkaar brengen voor verandering.”
Bijeenkomst
Aanstaande vrijdagavond is een een bijeenkomst in het DWK-gebouw in Zutphen. De SP en de huurders hopen dat Louis Oosterbaan hier wel eindelijk duidelijkheid gaat geven. Ieder1 was ook dit keer weer niet bereikbaar voor commentaar.
Reportage over boze huurders bij Ieder1...