Bezuinigingen, maar wel een nieuwe PA voor de burgemeester. Hoe zit dat?
- Kost het extra geld?
- 22 november 2018
- Jesse Sprikkelman
ZUTPHEN - Verbaasd reageerden Zutphense ambtenaren toen ze hoorden dat er een nieuwe Personal Assistant aangesteld werd voor de burgemeester. Maar er moet toch bezuinigd worden, vroegen velen zich af?
Eén van hen heeft de redactie van deze nieuwswebsites benaderd. “Omdat ik zelf geen antwoord kreeg probeer ik het maar via jullie”, schrijft hij. “Het college heeft geroepen dat ons (ambtenaren van de gemeente, red.) urgentiebesef beter moet. Maar hoe zit het met het urgentiebesef van het college zelf?”
Professionalisering
Opvallend is het inderdaad. Maar volgens de gemeente is er een goede reden voor. Een woordvoerder legt uit dat het college zich zeker bewust is van hun eigen urgentiebesef. “De Personal Assistent is in de plaats gekomen van een secretaresse. Dit is dus geen uitbreiding. De functie wordt iets anders ingevuld en heeft een nieuwe naam gekregen die meer van deze tijd is. Dit past ook bij een organisatie die professionaliseert en in ontwikkeling is”, aldus de zegsman.
De functie kost wel wat meer geld. Maar volgens de woordvoerder is het “geen noemenswaardig verschil”.