Wie heeft de sinterklaascadeautjes voor de stichting WGDGO?

Wie heeft de sinterklaascadeautjes voor de stichting WGDGO?

ZUTPHEN - Aanstaande zaterdag organiseert de stichting ‘Wie goed doet goed ontmoet’ (WGDGO) een heuse Pietenshow! Echter, is er één probleem: de cadeautjes zijn zoek. Het klinkt als een gebruikelijk sinterklaasverhaal, maar voor de stichting is het helaas waarheid.

Jenneke Golstein, oprichtster van de stichting, bestelde begin november een aantal cadeautjes via Bol.com bij een externe leverancier. De specifieke cadeautjes, van Lego Friends, waren namelijk niet meer te krijgen bij de speelgoedzaak. De cadeautjes en de ‘pietenshow’ zijn bedoeld voor kinderen waarvan de ouders het financieel niet breed hebben.

"Graag hoop ik dat d.m.v. dit bericht diegene denkt, hey.. dat pakket had ik en ik zal deze netjes terug geven voordat de bezorger weer bij mij voor de deur staat!"
Jenneke in haar bericht op Facebook

Op dinsdag 15 november zou ze de pakketjes moeten ontvangen. Toen ze de dag erna nog niets had ontvangen nam ze contact op met Bol.com. “Donderdagochtend kreeg ik te horen dat het pakket was afgeleverd bij mij. Dit was niet het geval, dus ik heb meteen contact gezocht met de externe leverancier want alleen via die weg kon er een onderzoek ingesteld worden.” Echter duurt een onderzoek lang.

Nieuwe bezorger
Toen Jenneke een paar dagen later een ander pakketje ontving, sprak ze direct de bezorger aan. “Die was nog nooit bij mij geweest en hij reed deze route net een week. Ik heb hem mijn contactgegevens meegegeven in de hoop dat de depothouder contact met mij op zou nemen” vertelt ze. De depothouder nam vervolgens contact met haar op, en stuurde de vorige bezorger langs. 

“De betreffende bezorger zei meteen dat hij mij niet kende en niet eerder bij mij aan de deur geweest."
Jenneke Golstein, oprichtster WGDGO

“De betreffende bezorger zei meteen dat hij mij niet kende en niet eerder bij mij aan de deur was geweest. Hij was spontaan vergeten wat hij die dag had gedaan en waar hij was geweest en reageerde erg laconiek.” Maar het pakketje was wel afgeleverd, al wist de bezorger niet meer waar volgens Jenneke. De pakketbezorger is nog verder bezig met een onderzoek en Jenneke hoort vandaag meer.

Spoorloos
Ondanks dat de pakketbezorger een fout maakte door het pakket op het verkeerde adres af te leveren blijven de cadeautjes spoorloos. “Als iemand al 8 dagen een pakket van een ander aan heeft genomen, dan neem ik toch wel aan dat je dan gaat denken er klopt iets niet” zegt Jenneke. Daarom plaatste ze op Facebook meerdere oproepen om de persoon met het pakketje te vinden. Tot op heden zonder resultaat.

Nieuw pakket
De leverancier van de pakketjes is verantwoordelijk voor de bezorging. In eerste instantie wilde de leverancier het onderzoek van de bezorgdienst afwachten. “Maar ik kan niet zolang wachten en daar had ze begrip voor gelukkig.” 

Weet jij waar de cadeautjes zijn? Neem dan contact op met de redactie via [email protected], dan zorgen wij dat Jenneke wordt geïnformeerd.

Reageren? Mail de redactie via [email protected].
Op deze publicatie rust copyright.